Herplaatsing

Felix heeft een nieuw baasje gevondenFelix, een herplaatste cavia.

Stichting Cavia heeft altijd een ruime keuze aan cavia’s die herplaatst kunnen worden. Dus als u erover denkt een cavia in huis te nemen, kijk dan eerst bij Stichting Cavia voor u naar de dierenwinkel gaat!

Er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden:

Het belangrijkste is dat u weet waar u aan begint. Een cavia is geen speelgoed dat zomaar weer kan worden weggedaan. Stichting Cavia heeft daarom ook een verzorgingsfolder samengesteld, waarin alle informatie staat over de verzorging van uw cavia.

Voor één cavia heeft u een behuizing nodig met een minimale vloerafmeting van 0,80 m bij 0,50 m. Voor twee cavia’s zijn de minimale afmetingen 1,00 m bij 0,50 m.

Cavia’s zijn groepsdieren. De herplaatsing gebeurt daarom bij voorkeur per twee cavia’s. Heeft u een cavia en komt u een 2e bijhalen is het verstandig om uw eigen cavia mee te nemen voor het koppelen.

Voor iedere cavia vragen we een bijdrage van € 10. Voor gecastreerde of gesteriliseerde cavia’s vragen we als tegemoetkoming voor de extra kosten van de benodigde operatie € 22. Hiervoor bent u tevens een jaar lang donateur van de Stichting Cavia en ontvangt u twee maal per jaar de Caviakrant.

Stichting Cavia blijft vooralsnog eigenaar van de herplaatste cavia. In geval van problemen moet u dus contact op nemen met Stichting Cavia. Ongeveer een maand na herplaatsing neemt Stichting Cavia contact op om te vragen of alles goed gaat. Als alles in orde is, wordt u alsnog definitief eigenaar van de cavia.

Door heel Nederland wachten cavia`s op een nieuw baasje. Kijk op de links hieronder om deze cavia`s te bekijken.

klik hier De cavia’s in Bakkeveen staan hier.
klik hier Hier staan de cavia’s in Doetinchem.
klik hier Hier vindt u de cavia’s die in Gelderland wachten op een nieuw baasje.
klik hier De cavia’s in Haarlem, Opmeer en Ter Aar vindt u hier.
klik hier Hier staan de cavia’s in Hoogeveen.

Wilt u het telefoonnummer van een van deze adressen, stuurt u dan een e-mail aan:informatie@stichtingcavia.com . Vergeet niet in de e-mail uw woonplaats te noemen, dan kunnen we u het telefoonnummer van ons opvangadres bij u in de buurt sturen.

Ervaringen van iemand die verschillende cavia’s van Stichting Cavia heeft opgenomen kunt u hierbekijken, onder beestenboel, cavia’s.