Bange babycavia's

Hallo caviamensen en anderen met een dierenhart,

Bent u boos en verontwaardigd door het schokkende nieuwsbericht van afgelopen donderdag?
Doet uw caviahart pijn bij het zien van de beelden op televisie (7:45) en in de krant?
U denkt "DAT DOE JE TOCH NIET???????" Nou, dat gebeurt dus wel.

Dit is de tweede zwaarverwaarloosde groep die Stichting Cavia opvangt, want een dag eerder is nog een grote groep opgehaald in de omgeving van Waalwijk. Gelukkig is een groot gedeelte van deze groep opgevangen door ons opvangadres in Angerlo want dat zijn in twee dagen zo'n 170 cavia's. Allemaal te triest voor woorden, ondervoed, grote wonden door schurft en luis, alle dames (ook de kleintjes) zwanger en meer van die schokkende toestanden.

Cavia met bloedende schurftwond
Gruwelijk

Helaas zijn dit soort praktijken niet nieuw voor ons, ieder jaar gebeurt dit weer en soms zelfs meerdere keren per jaar.
Nu bent u al helemaal verontwaardigd!!!!! Maar er is meer aan de hand.
Stichting Cavia heeft al zolang als zij bestaat problemen met de gemeente i.v.m. de milieuvergunning. Om een lang verhaal van 10 jaar kort te maken: als er meer dan 50 cavia's in de opvang zitten, krijgt Stichting Cavia een sanctie opgelegd die inhoudt dat we 10 weken krijgen om "het probleem" op te lossen, waarin er iedere week gecontroleerd word en bij meer dan 50 cavia's een boete wordt opgelegd van zo'n 200 euro. Als na deze 10 weken "het probleem" niet is opgelost, mag de ambtenaar komen ruimen.
De gemeente heeft aangeboden dat de cavia's naar een andere opvang kunnen worden doorgebracht. Na herhaaldelijke slechte ervaringen met die opvang hebben we besloten dat we dit de cavia's niet kunnen aandoen.

Dit is echt te GEK voor woorden!!!!!!!

Het wordt tijd dat gemeentes en Den Haag eens de feiten onder ogen zien en hun verantwoording nemen. Want dat opvangen heel hard nodig zijn zien we nu maar weer en het wordt ieder jaar weer "gekker", getuige de jaarcijfers van de opvangen in het land. Want niet alleen Stichting Cavia heeft problemen, ga maar eens kijken op sites van de andere grote opvangen zoals Knoevel en 't Kuufke en al die anderen.
De mensen kunnen het allemaal niet meer aan en krijgen ruimte, financiële en gezondheidsproblemen door al het LEED wat ze onder ogen krijgen.
Want soms zou je ze echt op hun bek willen slaan, sorry voor het duidelijke taal gebruik maar het is helaas niet anders.

U kunt de cavia's en de mensen die voor ze zorgen helpen door met zijn allen een VUIST te maken.

Stuur uw eigen protestmail of kopieer bovenstaand verhaal en stuur dit naar de en om met 1 gemeente te beginnen naar gemeente Noordenveld, per email naar t.a.v. wethouder Kemkers of direct met hun online reactieformulier.
Hierdoor wordt hopelijk de vergunningsformaliteit van Stichting Cavia opgelost, wat als voorbeeld kan dienen voor heel Nederland.

KOM OP MENSEN!! HELP ONS HELPEN!!!!! VOOR DE CAVIA'S EN DE VRIJWILLIGERS.

Voor iedereen alvast een dikke cavia-knuffel als dank.
Stichting Cavia.