CAVIAMOORDENAAR GEPAKT

Het mysterie van de caviamoorden in Roosendaal is opgelost. Een 21-jarige inwoner uit Roosendaal heeft gisteren bekend dat hij honderden cavia's heeft gestolen en vermoord. De politie gist nog naar de beweegredenen van de man.

De dader werd gisteren in zijn woning aangehouden. De politie vond in zijn huis een aantal boeken over de verzorging van cavia's. 'Dat is het vreemde aan deze zaak', zegt een woordvoerder van de politie Bergen op Zoom. 'Hij lijkt de intentie te hebben gehad goed voor de beestjes te willen zorgen. Dat is hem niet gelukt.' De man is volgens de woordvoerder 'erg in de war' en 'klaar voor professionele hulp'.

De politie kwam de man op het spoor door een aantal tips uit de omgeving van de dader. De Stichting Cavia had een beloning van 500 euro uitgeloofd voor de tip die zou leiden tot de aanhouding van de caviabeul. Daarna kwamen de tips binnen.

Volgens de politie heeft de man steeds alleen gewerkt. Hij stal ruim ruim honderd dieren bij kinderboerderijen in Roosendaal, Steenbergen en Bergen op Zoom. Hij beweert er twintig aan een fokker te hebben verkocht. Van de overige beestjes zijn enkele bij vechtpartijen om het leven gekomen. De rest is door de man om het leven gebracht en verbrand.

Zodra de politie aan de Stichting Cavia heeft laten wie de 'gouden tip' heeft gegeven, zullen wij de beloning uitkeren.