Bange babycavia's

94 Cavia's gedumpt

Op donderdag 13 december zijn bij een sloot nabij het Drentse Langelo 94 cavia's aangetroffen. Niet gehinderd door enige wroeging, zijn deze cavia's daar bij temperaturen onder het vriespunt waarschijnlijk gedumpt. De cavia's verkeerden in slechte staat, een aantal zijn dan ook al overleden.

Cavia met bloedende schurftwond

Veel oortjes waren aangevreten, schurft heerst alom en veel van de zeugjes zijn zwanger. De cavia's zijn door Stichting Cavia opgevangen en moeten waarschijnlijk nog enige tijd in quarantaine voordat ze kunnen worden uitgeplaatst. Als u ons wil helpen, kunt u wel natuurlijk cavia's opnemen die hier al langer zitten, zodat we de nieuwe cavia's kunnen doorschuiven. Kijk hiervoor op onze herplaatsings pagina. Ook financieel kunt u de stichting ondersteunen.

Helaas is het nieuws van deze dumpactie ook bij de gemeente opgemerkt en er dreigen dan ook grote problemen met de milieuvergunning, tot het ruimen van deze cavia's aan toe. Als u ons politiek wil steunen, kunt u terecht bij onze oproep tot hulp.

Met een doos op caviajacht

Grote groep cavia's